dimarts, 29 de setembre del 2009

El Plaer de llegir Cormac McCarthy

Encara no sé ben bé com va anar ni com ho vaig fer , però en el meu afany de tenir llibres i acumular-los fins a fer-ne pilots realment alts i sense llegir-los , em va a venir a parar a les mans un llibre titulat " La Carretera " d´ en Cormac McCarthy . Sé segur que el vaig comprar al Círculo de Lectores i com molts d´ altres encara estava embolicat amb el maleït blister i per llegir . El vaig començar no sé per què , potser per què havia sentit que estrenarien una pel·lícula amb el mateix nom que la protagonitzaria en Vigo Mortessen i un altre nen actor de nom impronunciable . I va ser començar a llegir i no parar fins acabar-lo un dia després del naixement del nostre fill Joan , sé que quan el vaig acabar fins i tot em vaig posar tonto i va haver-hi algun intent de regalim líquid caient per la meva cara . La prosa fàcil i els diàlegs directes entre pare i fill , la situació desconeguda en un món probablement després d´ una gran catàstrofe nuclear , la descripció acurada però simple de la decadència absoluta fa que no m´ estrany , després informant-me , que va guanyar el premi Pulitzer 2007 . Algú fins i tot em va dir que la pel·lícula No country for old men està basada en una part inacabada d´ una novel·la seva . Així doncs , si teniu l´ oportunitat de llegir La Carretera estic segur que fareu com jo i continuareu buscant all the pretty horses ( 1992 ) , El Guardián del vergel ( 1965 ) , Hijo de Dios ( 1973 ) , Meridiano de sangre ( 1985 ) , En la frontera ( 1994 ) , Ciudades de la llanura ( 1998 ) i quedareu més parats quan llegiu la seva biografia i assabentar-vos que fins als 21 anys no es va interessar per cap llibre i que odia parlar de literatura .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada