dijous, 1 d’octubre del 2009

Caçadors de bolets

Si alguna cosa de mal hi ha pogut haver-hi en el món dels que ens agrada buscar bolets , aquesta cosa ha estat l´ irrupció en el món mediàtic televisiu del programa Caçadors de Bolets . Molts pensareu que estic sonat , que estic boig , però veureu que després de la meva exposició no estareu tan en desacord amb mi . L´ interès econòmic creat per la manca de feina arran de la deslocalització i el tancament d´ infinitat d´ indústries tèxtils a l´ eix del Llobregat , va fer que la gent que fins a llavors buscava bolets com a hobby canviés cap a necessitat i així havia estat el seu origen : els nostres avis o pares no buscaven bolets , ni espàrrecs , ni cargols , ni pinyes , per aconseguir-ne rèdit econòmic més aviat per necessitat , passaven gana !!!!!.
La intrusió de les parades a Cal Rosal i l´ especulació amb els preus del bolet han aconseguit que amb l´ ajut dels mitjans de comunicació i dels restauradors de la zona del Berguedà , principalment , però també de la segona colònia , La Cerdanya , que la búsqueda de bolets s´ hagi convertit en la banalització més profana del rara avis metropolità . Moltes vegades m´ he discutit al bosc , i la meva parella la Carme , o els meus amics Kukales o Chapeau m´ han dit que afluixés , però ni els consells d´ aquell pseudo científic anomenat Enric Gràcia fan que la gent tingui conciència del mal que fan al bosc . Aquest Setembre mateix a l´ estació d´ esquí de fons d´ Aransa em vaig discutir amb varis rara avis metropolità per què anaven amb bossa de plàstic al bosc , jo els hi deia que al bosc s´ hi anava amb cistella i ells em van dir que agafaven bolets per una exposició , ahir mateix al 1r. programa de la temporada vam poder veure que els bombers modèlics també treien una bossa quan ja havien omplert la cistella i posaven cop a excusa el boletaire novell . Però també he vist gent amb rasclet al bosc o cridant com eixalabrats .D´ aquesta manera l´ exemple no crea escola i no puc penar que TV3 sigui la " meva " com les seves propagandes mediàtiques ens volen fer veure . Per això penso que el pitjor que ha pogut passar en el món boletaire és el programa de TV3 caçadors de bolets i les parades de Cal Rosal .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada