dimarts, 17 d’agost del 2010

Epístolas morales a Lucilio

Estimat Joan , quan en el seu moment vaig llegir les Epístolas morales a Lucilio , http://www.museodeldeporte.net/cuadro.php?id=147 , d´en Séneca , no sabia gairebé el què llegia , bé , sabia que llegia filosofia antiga , però em costava trobar l´ interpretació al contigut global de l´ obra  . Al final llegint a poc a poc i buscant interpretacions de contingut , vaig poder assimilar alguna cosa , que igual m´ ha anat bé  per la desenfrenada vida que portem en l´ actualitat . 
Estimat Joan , el què realment et puc dir a dia d´ avui és que algú li aniria bé llegir les Epístolas morales a Lucilio , són realment enriquidores , de les 124 cartes que va escriure Séneca a un suposat Lucilio , jo tinc el llibre en la col·lecció de 100 llibres de clàssics de Grècia i Roma de l´ editorial Planeta de Agostini  , http://www.planetadeagostini.es/ , es parla des del soroll fins a com comportar-te amb la gent . Estaria bé que la nostra classe política dirigent fes mans i presses per fer la col·lecció de filosofia , geografia , tragèdia , etc.. antiga .
Estimat Joan , he esperat una setmana gairebé , o més , a escriure alguna cosa al blog , l´ intenció era publicar el passat divendres , el dia que vas complir 11 mesos , però quan tinguis una mica més enteniment que jo , que aviat el superaràs , i puguis llegir això , comprendràs que superar una entrevista del Noi de la Laca a Rac1 el passat dilluns dia 9 , per una periodista com Núria Riquelme , que llepa el gelat fins menjar-se el pal , és molt difícil de digerir .
Sí , estimat Joan , vaig esperar la reacció el dia següent per part del nostre vice-president de la Generalitat , en Josep Lluís Carod Rovira , va estar molt correcte i va contestar amb credibilitat la funesta resposta de qui va trencar l´ unió sobre el pacte d´ aprovació de L´ Estatut , jo ja sabia que el Noi de la Laca va ser el què va trencar l´ unitat i va arribar a un acord amb ZP , però ja sabem que la gent té memòria selectiva , jo intento no tenir-la , i prefereixo que em diguin que em fa pudor la boca a què m´ ofereixin un xiclet .
Joan , és difícil fer-te comprendre de l´ inutilitat dels inútils en un món dominat per ments ofuscades en fer gastar els diners del ciutadà d´ a peu sense cap tipus de control , i cobrir-se de glòria  un dia , inaugurant una obra , per l´ endemà cobrir-se de merda fins el primer pis . Dintre d´ aquesta insensata busca del mal gastament públic  , el nostre alcalde , en Si Si - Ja Ja ,  es permet el luxe de dubtar sobre si s´ han de demanar responsabilitats o no , en negligències evidents de construcció d´ obra pública . Joan , quan hagis de pagar impostos , sabràs per què estic emprenyat .
Estimat Joan , intento tenir paciència , i fins i tot , crec que el teu naixement ha fet créixer  una visió diferent del món d´ avui en dia . Primer vaig dubtar en tirar endavant portar un ser més intel·ligent que jo en aquest món per l´actual caos de credibilitat  racional . Després vaig creure convenient portar una persona més intel·ligent que jo en aquest món actual per racionalitzar la deixadesa existencial , esperem que siguis el primer llicenciat de la família , bé , la tieta Montse està llicenciada , però a l´ acadèmia de policia de Mollet , i espero que et llicencies d´ alguna altre cosa , el tiet Ivan és Insubmís i el teu pare Objector ....
Estimat Joan , he de reconèixer que tinc molts dubtes , però la responsabilitat cap a tú em fa agafar el camí correcte , per què no és possible que gent amb més responsabilitat que jo no sàpiga fer el mateix ? . No cal  llegir-te l´ Arte de la guerra , el Sun Tzuhttp://es.wikipedia.org/wiki/El_arte_de_la_guerra , per saber quin camí és el correcte en moments de ufana vida comuna .
Joan , la difícil concreció de l´ utilitat del Passeig Diagonal envers tots nosaltres fa que no sàpiga si t´ he de comprar un caiac o una bicicleta per què pedalegis o llisquis sobre ell . Per això possiblement torni a llegir les Epístolas morales a Lucilio , per saber en què es diferencia la banalitat de l´urbanalitat , la credibilitat de la mentida , la utilitat i funcionalitat de l´ equidistància . Sí , sé què és costós i difícil poder-te fer-te entendre això actualment , espero que el dia que ho llegeixis sàpigues on tens el melic . 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada