divendres, 8 d’abril del 2011

Quan érem bons

Una de les coses que més em va costar cada una de les vegades que anava a veure el Joan Ramon Tarragó , http://www.teambasket.com/joan-ramon-tarrago-la-actitud-y-capacidad-de-trabajo-de-calderon-es-increible-por-jose-luis-gonzalez/#inscore_ifheight_xdc_1240 , quan em feia els entrenaments ell , era acceptar el nivell al qual jo  estava . Quan ell em parlava de què no tenia trajectòria esportiva , o d´ assimilació de l´ esforç , em sentia d´ allò més malament , no valia que hagués fet natació de petit , jugar a futbol pràcticament sempre , i acabar refugiant-me en la resistència pels motius que fossin . Amb el temps , les visites mensuals és van convertir en tertúlies , ja no em cobrava per entrenar-me , i més aviat parlàvem de tot , menys de si havia fet les pautes de treball que m´ havia marcat .  Era previsible , ell ja m´ ho deia , no tenia trajectòria esportiva .
Al pobre Xavi Not l´ ha operat un dels millors doctors de Catalunya , el Dr. Puigdellívol , el que estava al Barça de bàsquet , en el seu moment , al 95 , quan em vaig trencar el lligament creuat anterior per primera vegada , em va pujar a veure després de l´ operació gràcies a què l´ Antonio del Frankfurt el coneixia i li va dir que jo estava una mica espantat pel què m´  havia passat i el futur que m´ esperava , a mi em va donar tranquil·litat , al Xavi Not gairebé li desgracien la cama per culpa de l´ embenat compressiu que li van fer ...
El Xavi Not sempre ha estat d´ aquells que m´ ha dit que què feia jugant a futbol i per què no m´ havia dedicat a fer triatló molt més abans , quan l´ Amand Redondo començava , la veritat és que és de les coses que més em penedeixo , haver jugat tant de temps a un esport que només et serveix per crear-te enemistats i desgastar-te físicament fins arribar al col·lapse articular dintre de l´ esport amateur .
Amb aquests tres exemples vull enumerar la meva decepció actual en el sentit físic de la paraula . La mala tria d´ un esport per què tothom el practica i si tu et dediques a algun altre ets una rara avis , per conseqüència la pèrdua  palesa d´ haver obtingut una manifesta trajectòria esportiva gràcies a la pràctica de dit esport , no aclamat per les masses . I finalment , estalviar-te l´ indigesta visita als metges dia sí , dia també .
Una de les coses per les quals he deixat d´ escriure al blog des de dimarts passat ha estat per aquesta última causa , la visita indigesta al metge de confiança que et va destripar per última vegada . Després de què el dijous dia 31 de març fes la sessió de sèries que em tocava per saber si la lesió d´ isquiotibials de la cama esquerra evolucionava bé ,  vaig haver de parar a la sisena sèrie de 500 metres d´ un bloc de 10 , a ritme de 4'20" el Km. per culpa d´ un intens dolor a l´ exterior del genoll dret . Vaig arribar a casa corrents , i fins i tot vaig fer els estiraments pertinents , amb dolor però pensant en l´intensitat de l´ entrenament . Però el pitjor va ser el divendres 1 d´ abril quan em vaig llevar , la flexió de la cama ja era impossible , em vaig acollonir , i els mals i fantasmes del passat començaven a aflorar , la sortida amb bici recomanada per l´ actual trainer , el Marc Guitart , per alleugerir càrrega va ser una solució passatgera , i el dissabte a la tarda a l´ hort semblava en robocop . El doctor Fèlix Castillo no es va equivocar gaire aquest dilluns quan el vaig anar a visitar a la seva consulta de L´ Hospitalet  , i desestimava l´ inflamació de la fascia lata  com molts coneguts m´ havien dit que poder tenia . El diagnòstic no podia ser pitjor comparat amb la ressonància magnètica de l´ any passat  , banya exterior del menisc extern trencada , desgast de cartílags , i fins i tot em va anomenar la paraula artrosi , foten-me bronca i dient-me que com era possible que no li hagués fet cas l´ any passat quan em va dir que baixés l´ intensitat de l´entrenament , i com era possible que hagués esperat tant a portar un resultat d´ una prova com la ressonància magnètica que ell mateix m´ havia demanat . Futur : prohibit còrrer , puc fer natació , i una mica de bici però sense forçar ,nova ressonància magnètica per comparar el genoll esquerra d´ un any ençà  , plaques d´ RX per què a vegades es veu millor el desgast que amb una RM , i ens tornem a veure d´ aquí a tres setmanes .
Alguna pregunta més ?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada