dimarts, 29 de març del 2011

Estrelles i aperitius

Com molt bé us vaig dir , aquest any volia fer d´ una vegada el meu salt a la política d´ acord amb el meu esperit inquiet . Ho vaig dir obertament , fins i tot vaig assistir a diferents reunions , diferents presentacions , i vaig intentar apropar-me als diferents grups d´ esquerra del poble per fer d´ una vegada el salt . El no salt potser també ha estat culpa meva , i la por a fallar a la immensa quantitat de gent que coneixes , potser també ha estat decisiva per no fer més passos , de fet per l´ altre part també esperava molt més . Les impressions no han estat positives , i sempre des del respecte parlaré d´ elles  . A l´ única reunió que vaig assistir de Progrés per Artés vaig parlar com si hi hagués anat a totes les reunions , hi va haver-hi un reciprocitat mútua a l´ hora d´ escoltar les idees , però si que vaig veure que la llista o el grup anava massa enfocat cap a una sola persona , i la casualitat de no presentar-se amb segons quines sigles per absorbir  " més electorat " després de la destrossa de les eleccions a la Generalitat em van fer veure més del mateix , més del de sempre .
La meva oferta pública cap ha altres formacions m´ ha desquadrat , ja que la veu més franca i sincera ha estat des de la CUP , i és que el seu caire assambleari i l´ estructura transversal sense cap dirigent polític que congregui a la uniformitat , ha fet que fins i tot gent que no són marcadament independentistes , ni tan sols independentistes , m´ hagin tramés el  seu desig de votar a la formació . La seva oferta era real , per què havia de ser diferent cap a mi , si sóc un ciutadà igual que qualsevol altre ? .
El Grup Unitari torna a crear les incerteses de sempre , i la presentació en foc del Pep va ser apagada amb la presència del mediàtic  Joan Tardà . Hem pogut veure que gent de la llista del Grup Unitari ha passat a la CUP . I també encara no sabem quin són els membres de la llista tot i que em sembla que els temps estan a les últimes .  
El principal problema de la majoria de formacions que es presentaran a les eleccions municipals és el seu cap de llista , des de Le Subtil , passant per l´ Ernest Clotet i acabant pel Pep Candàliga , hi ha molta gent que m´ expressa la seva divergència cap als perfils principals , en aquest cas la qui surt més ben parada és la Mª Àngels Crusellas , i de fet penso que no sé què hagués passat al consistori municipal governat pel Pep sense ella . Espero que la llista fantasma d´altres formacions polítiques no es presenti al final , per cups de Consell Comarcal i demés , 1 vot és un vot , i tot suma , i si de fet , és veritat que un dels germans Cardona de Monistrol de Calders va cobrar 6000 € fa quatre anys per anar al capdavant d´ una d´ aquestes llistes a sou i fantasma , no m´ estranya que cada cop la política exasperi més als ciutadans , si heu pensat el contrari és que sou igual que el Francisco Camps , estàs al país de pandereta i castanyola ....
Un cop acabat el meu anàlisi personal i sempre des de la meva prespectiva , que no significa que sigui la correcta ni la verdadera , m´ agradaria recaure en el markèting o la campanya electoral dels grups que es presenten , així acabaré ràpid amb l´ article i potser riureu una mica o us enfadareu una altra com em va semblar passar-li amb el Jaume Pelfort quan li vaig comentar una de les dues apreciacions que us faré ara . 
L´ una , i per a mi em sap molt greu , és que una presentació de candidatura vagi lligada a l´ aperitiu o al piscolabis pels assistents . si en en seu moment vaig criticar a la regidora de Benestar , la Montse Morell , per comprar a la gent per una paella , també he de criticar que la presentació de Progrés per Artés vingui amb un pobre i simple programa de la candidata a l´ alcaldia , enunciant la presentació de la llista , però això sí , a peu de full : piscolabis pels assistents . La misèria crea misèria , i això no és com la ràdio , un oient rera un altre es guanya cada dia i els demés venen a milers , una oliva no aconsegueix un vot per què l´ oliva ja dono per suposat què hi serà .
L´ altre , i a la pregunta al Jaume Pelfort el dilluns al matí mentre esmorzàvem , cara de cagarro : Què us heu tornat hippies els de la CUP ? . La presentació del programa ideològic i de les sessions de treball està més ben trobat i elaborat que mai , d´ això fins acabar veient les estrelletes fa que també hi hagin daltabaixos i espais en blanc que no fa falta que es lliguin amb qüestions medi ambientals.
Realment és ben difícil la política , no ? .   
   
  

1 comentari:

  1. Tan sols quatre puntualitzacions Kico:
    L'absència de sigles "oficials" no es deu al desastre autonòmic. A finals de l'estiu del 2010 es decideix intentar acudir a les eleccions locals com un grup de tendència progressista però sense vincles directes amb cap partit estatal. La comoditat era una condició molt important per als integrants de la llista i així ho varem decidir entre tots.
    Pobre i simple. Així era la nostre propaganda. Nosaltres no tenim darrere cap maquinària política , ni messies espanyolistes, ni ayatollahs mediàtics. Som gent normal, de poble, i fem coses normals, com la nostra posada en escena, molt molt normal. Si podem ens ho farem sols, sense “figuretes” que donin la cara per nosaltres, i si cal tornarem a oferir piscolabis als assistents. Amb olives i patates però sense “ganxitos”; amb cervesa i cava local, però amb molta humilitat. Que pretens un diumenge al migdia, una salutació i moltes gràcies per venir?
    Oferir un piscolabis no crec que sigui miserable ni trist, i menys quan la seva finalitat era apropar-se als assistents a captar les seves opinions, sensacions i inquietuds sobre diferents temes locals.
    Valoro molt positivament, com sempre, els teus comentaris, ja ho saps, sempre hem donen que pensar....i tu encara ets a temps.

    ResponElimina