diumenge, 8 de novembre del 2009

Cinquena Incursió , final de temporada ?

Durant el transcurs de la setmana , les ganes d´ anar a buscar bolets el dissabte al matí s´ anaven esvaint . El vent i la baixada de temperatures auguraven un presagi que no volia creure en el pensament , però real en el bosc . L´ informació dels amics i els entesos no em feien augmentar els ànims , ans el contrari , cada vegada em feien deprimir més . Parlant amb la Carme durant la setmana vam decidir doncs anar , després de 3 setmanes a Oristà i una a Stª Mª d´ Oló , de fer la primera visita a el Clapés , tot i que l´ informació em deia que estava llaurat totalment . Però al final , el divendres a la nit em va venir una informació d´ última hora que em deia que havia d´ anar cap a la zona de Navarcles i buscar llenega a carena i solei . Vam llevar-nos com els últims dissabtes d´ hora , vam portar el Joanet amb la tita de la Carme , i juntament amb la meva germana Montse ens vam desplaçar fins a Navarcles . La cinquena incursió ha estat un desastre : a la baga ja no queda res , i a la carena i al solei encara pots trobar llenega , però al lloc on vam anar , molt difícil de veure , entre fanal i vella . Eren guapes , sí , sanes , amb el tronc gruixut i no estaven encara ni amb el barret amunt de tocar-lis el sol , ni tampoc amb cap esquerda . De rovellons també en vam trobar , sobretot esclata sangs i més rovellats que la clau de la porta de missa . Però tot ja vell , res de bolet nou , i avui el vent ho acabarà de secar tot . Jo crec que serà difícil que trobem bolet com l´ any passat , fins a la segona setmana de gener encara vam anar trobant llenega i fredolic , però aquest any la cosa ha estat diferent , tot ha vingut de cop i no es veu res nou , el temps no ajuda gaire i sóc més pessimista que mai . Parlant amb el Chapeau i el Kukales també es mostren escèptics i el pessimisme també planeja en els seus pensaments . Bé , mirarem si la setmana que ve cal continuar o renunciar a les incursions boletaires ...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada