dimecres, 2 de novembre del 2011

La Castanyada

El dilluns al vespre , ben puntuals i a les vuit  vam agafar la Carme , el Joan i jo i vam anar a la III Castanyada popular organitzada per l´ AA.VV. del poble vell . Per ser la primera vegada que anàvem a la festa ens va sorprendre amb una molt bona afluència de gent , molta canalla , i tothom predisposat a gaudir de les castanyes , el vi , la mistela i les botifarres . Com heu pogut veure la  festa no tenia gaires sorpreses , la mistela acompanyava a les castanyes , i el pa amb tomàquet a les botifarres i refresc que s´ hi servia . El què si em va sorprendre va ser veure una bona part de la quitxalla que anava disfressada amb motius de Carnestoltes , o més millor dit amb disfresses de por , segurament relacionades amb " Halloween " .
D´ entrada em va empipar una mica , no sé si l´ edat em fa recuperar les tradicions i tornar-me més conservador en aquest aspecte , però ahir a " La Vanguardia " , podíem veure l´ article on es feia referència a la crida de rebel·lió  pert part de l´ Esglèsia Italaina en contra dels nous postulats de festes lligades al consumisme neoliberal com Halloween . Això em va fer pensar , i  xerrar amb el meu germà ahir al migdia encara més . Potser l´ equivocació serà , com en d´ altres coses , tancar-nos en banda i no deixar que la cosa que sigui nova i desconeguda no pugui aflorar , i millor seria deixar que la festa en si , mantenint les mateixes arrels , vagi bevent d´ altres corrents , sense oblidar d´ on prové i millorant la seva nova dimensió i frescura al canvi .
La Castanyada es continuarà fent , menjarem castanyes , beurem mistela , menjarem panellets , fins i tot els odiosos de coco i ens reunirem per anar al cementiri i celebrar la festa de Tots Sants , però potser haurem de conviure amb les disfresses que es posaran els nostres fills , o qui sap qui , la de zombi serà l´ oficial ....

1 comentari:

  1. Perdoneu però era la novena castanyada que es feia , imagineu la meva ignorància ?

    ResponElimina