dilluns, 25 de gener del 2010

Jo també he pecat



Amb el temps i degut potser a l´ esdevenir de diverses coses , moltes vegades banals , d´ altres importants , i relacionades amb tot , la feina , el lleure , els amics , els no amics ; les persones tenim la virtut o el defecte de relacionar segons què amb segons qui . Jo , per no ser menys que la majoria d´ aquesta societat , també he estat o sóc així . I m´ agradaria rectificar , per què no sempre és així , o el què fem és generalitzar i encabir-ho al mateix sac a vegades . No sé si és per l´ edat , o per què degut a haver estat pare , o a què també tinc nebodes ja , sóc més participatiu en les festes que es celebren al poble , si el més passat tornava a repetir amb la passejada dels reis ( aquesta no me la perdo mai , fins i tot un any per culpa d´ acompanyar al " Monyo " a fer la premsa vaig pillar la de Manresa davant del Sagi dintre la furgoneta i la d´ Artés més tard per voluntat pròpia ) , ahir vaig provar la festa de Sant Antoni . Tal com l´ any passat tal dia com ahir estava corrent amb bici i quan vaig arribar vaig trobar tota la comitiva pujant el Carrer Hospital , ahir vaig ser jo  , amb la Carme i el Joanet , que ens vam acostar fins a la Plaça de Missa per veure els famosos Tres Tombs . I per això crec que us he de dir que a part de l´ equivocació ( per part meva ) de relacionar segons quina festa amb segons qui , també he de dir-vos que vaig quedar una mica sorprès de la festa en sí en aspecte positiu . Independenment del signe polític que professis , o independenment del què creguis espiritualment , em sembla que a les entitats coincideixen gent de molt tipus divers i que precisament la diversitat d´ opinió fa la millora any rera any de la festa en sí . No sé si també , i tal com he llegit al Regió 7 digital , ahir va ser l´ acte més multitudinari en molts anys , així també la meva perplexitat a l´ hora de veure la gran quantitat de cavalls , amb genets coneguts   i animals de tot tipus ( d´ aquest genets també en podem considerar un bon grapat d´ animals ...) . Tant la Carme com Jo a casa coincidíem en el mateix i parlàvem sobre la gran afluència de gent   i de la quantitat de participants amb els Tres Tombs .Així doncs reconeixo que jo també he pecat de vehemència i d´ ignorància a l´ hora de no reconèixer o no participar en segons quines festes , i potser com jo hi ha molta gent , però em sembla que cada vegada menys , per què el què està clar és que la cultura enriqueix i fa créixer fent madurar el petit , el mitjà i el gran .

2 comentaris:

  1. Efectivament, molta gent, com cada any. Ara be, algú sap dir-me quants regidors van anar a la plaça?
    Jo vaig veure a 2....que potser no els interessen els actes populars? o és per no barrejar-se amb la plebe?

    ResponElimina
  2. Era per no entrar amb conflicte de competències amb el de Les Torres .

    ResponElimina